תפריט יצירת קשר

עיצוב ומיתוג באירועים עסקיים

עיצוב ומיתוג באירועים עסקיים

תחום עיצוב האירועים בימנו מהווה נישה חשובה ובולטת הן בשוק הפרטי והן בשוק העסקי. בעוד שבאירועים פרטיים העיצוב נתון לחופש אומנותי המושפע מאופי האירוע והעדפת החוגגים, עיצוב מתחמי אירועים עסקיים הוא עיצוב המתכתב באופן ישיר עם מיתוג החברה ומביא אותו לידי ביטוי, וזאת מבלי לפגום בכללי העיצוב והנראות של המקום ותוך התאמה לאופי האירוע.

ראית מרחבית לצד אמירה עיצובית

עיצוב אירועים מצריך ראיה מרחבית ואמירה עיצובית הנוגעת לאירוע כולו באמצעות עיצוב של המרחב והאווירה, בשילוב פריטה של העיצוב לפרטי פרטים החל מחלוקת החלל, הכניסה והעמדת מזנון ובר, עיצוב שולחן אירוח וכבוד, עיצוב במה ועמדת בידור, עיצוב חופה, עיצוב שולחנות, תאורה ואלמנטים מרכזיים נוספים, כל חלל לגופו.

רגע לפני שנתחיל בהכנתו של מקום לאירוע עסקי מעוצב עבור ארגון מסוים, כדאי לעסוק ראשית בחשיבה על האמירה של החברה והארגון בכלל והאמירה של האירוע בפרט - האם המסר הרצוי הוא לשדר יוקרה? האם החברה מבקשת להוקיר ולהודות באמצעות האירוע? האם משפחתיות הוא הדגל אותו היא נושאת? וכמובן מהו המיתוג של החברה בשוטף וכיצד ניתן להביא אותו לידי ביטוי.

ההחלטה הראשונה שנדרשת מן המעצב מתייחסת לחלל, לגודלו ולחלוקת החלל באופן הנכון ביותר. חשוב לבחור בחלל בגודל מותאם שיהיה מרווח מחד גיסא ולא מנוכר מאידך גיסא. את החלל יש לחלק על פי אופי האירוע, כאשר חשוב להפריד בין אזור ההתכנסות, הכיבוד והשיח החופשי לאזור הבידור המרכזי. אחת הדרכים הנכונות ליצור את ההפרדה היא באמצעות חלל הכולל מבואה. התכנסות והרשמה במבואה לצד כיבוד קל והתמזגות חופשית תאפשר נינוחות בלתי אמצעית, כאשר הכניסה לאולם האירועים הראשי תהווה גם הצהרה על פתיחת האירוע הרשמי.

למה המיתוג העסקי כ"כ חשוב?

חברות וארגונים המארגנים אירועים עסקיים עושים זאת כחלק מתכנית אסטרטגית כאשר לכל אירוע מטרה. אירועים אלה יכולים להיות לעובדים, ללקוחות, לשותפים לדרך או כאירוע בעל מטרות שיווקיות המאותת דווקא ללקוחות החברות המתחרות.

המיתוג העסקי של האירוע מחייב הבנה של מטרת האירוע והתאמה מלאה אליה. אירועים המבקשים לחזק תדמית יוקרתית ומיצוב גבוה יתקיימו במתחמי אירועם יוקרתיים ובעלי שם, יכללו הסעדה משובחת ושפע וירעיפו על האורחים מתנות, תכנים ובידור. לצד אלה יש לחלחל לאורחים לאורך הערב כולו מי המארח וזאת באמצעות אמצעי מיתוג מותאמים ומתחלפים בניהם: עמודי טוטם הניתנים להלבשה של לוגו/ סלוגן, מסכי לד המריצים תמונות, מצגות ופרסום ממוקד, חלוקת שי ממותג מן החברה לאורחים, חלוקת חולצות, צעיפים או פרטי לבוש ממותגים, שולחן מתוקים מעוצב בצבעי הלוגו והמיתוג של החברה ועוד.

כלי נוסף ופשוט למדי לעיצוב הוא באמצעות סימון מרכז הבידור של הערב. בין אם מדובר בעמדת מיקרופון פשוטה ובין אם במה מוגבהת, חשוב למקם אותה במקום אסטרטגי המאפשר שקיפות ונגישות מכל רחבי החלל. מומלץ לתלות מאחורי הבמה או העמדה שלט בולט שעוצב במיוחד למטרה זו או לחילופין להעיד מסך בו ירוצו תמונות ממותגות.